Då börjas det igen..

Ja då fick man en förfrågan igen tidigare idag om jag bloggade och svaret var ju, nej inte nu men gjorde förut så jag tänkte att jag skulle börja igen. Så jag startade denna blogg och gjorde i ordning en snabb och simpel design. Så nu ska jag väl skriva mitt första inlägg, och som jag skrev på min tidigare blogg så är jag inte en kung på att skriva så det är nog inte det roligaste eller intressantaste att läsa men det kanske är ett tidsfördriv för vissa människor på denna jord. Men ej att förglömma så är jag kung på det mesta som finns att göra. Och ett självförtroende har jag som räcker och blir över.
Nog om det kanske ska skriva om dagen.
Igår kväll så ställde jag alarm på 10.00 och gissa vad som händer 09.54? Jo Markus Grundström skickar ett sms så att man vaknat 6min innan klockan skulle ringa, jag tror inte att det finns något mer irriterande än att vakna ett par minuter innan klockan ska ringa. Han ville att jag skulle gå upp och spela lite FIFA'10 via xbox-live med honom men jag sa att idag blir det inget spelande för jag ska till falun. Han börjar störtgråta så jag fick lov att trösta honom i ungefär 10000000min men tillslut så sluta han gråta vilken tur!
Jag fick tag i min nya mobiltelefon en HTC Legend mycket nöjd med den eftersom det är android och en stor och skarp oled-skärm! Så jag låg kvar i min säng och lekte lite med den i en timme innan jag steg upp i morse, jag gick upp tillslut och åt lite frukost och prata lite med pappa. Och vi tekniknördar började leka med telefonen och pratade om nyteknik surfade runt lite och pratade om "måsteha appar".
Efter ha pratat ett tag så satt jag mig i soffan hemma och kollade på TV8 och ett program som heter "shark tank" ett program som är en amerikansk version av draknästet. Draknästet är ett program med 5st personer som är rika på idéer som dom har sålt, och folk får komma in till dom i ett rum när dom där 5 personerna sitter som en jury och ska "köpa" folks idéer om juryn tror att den är bra och kommer att sälja så att dom kan tjäna på att köpa en del av deras företag. Nu är inte jag den som är pedagogisk och bra på att förklara saker, men ni kan alltid söka på draknästet eller shark tank på google så får ni läsa där vad det handlar om, det är ett program som jag skulle rekomendera fruktansvärt intressant för er som har era små idéer på en produkt eller en tjänst som ni kanske skulle vilja sälja!
Sen började jag packa för att jag skulle till falun hem till min syster sara och hälsa på! Packade ihop allting och la mig i sängen och började leka med telefonen igen så att jag höll på att missa bussen mycket bra där! Jag hann till bussen i tid och åkte till falun, när jag väl kom fram i falun så mötte jag sara för vi skulle handla på Hemköp först för hon tycker det är skönt och ha bärhjälp när hon har en son på 1år som är vildare än en storm femma. Jag var tvungen att köpa ett tiopack ploppglassar och mina favoritkakor Ballerina Kladdkaka.
Så nu sitter jag och sara 20cm ifrån varandra på varsin stol och varsin "mini-dator" notebook och surfar runt och skriver lite blogginlägg och samtidigt tittar på någon dålig film eller dokusåpa på TV5 vet inte riktigt vad det är för jag är inte så insatt i TV:n just nu. Men vi har roligt och dricker kaffe och äter favoritkakorna!
Nu vet jag inte vad jag ska skriva nå mer har inte så mycket som surrar i mitt huvud. Får se om jag är duktig nog som jag aldrig var på min fd. blogg och uppdaterar varje dag eller bara i morgon. Högst otroligt att jag kommer göra det.
Hejs emilmalm

Kommentarer
Postat av: STÖRSTA SYSTERN

jo nu bloggar du! minst lika ofta som mig höhöhööhö

2010-08-01 @ 22:04:39
Postat av: Jörgen

Ha ha ja vi får väl se hur ofta du tänker blogga. Här blir det kanske 1-2ggr i veckan. Inte stressa :-)

2010-08-01 @ 22:06:38
URL: http://jokerjojjee.blogg.se/
Postat av: emilmalm

jaa det är väl bra sara!

hehe nej kanske inte men om man kollar på dom stor bloggarna så uppdaterar dom typ 5milj ggr/dag! det är helt sinnes sjukt, skulle vara glad om jag lyckas med 1gång per dag! :)

2010-08-01 @ 22:10:54
URL: http://emilmalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0