dags igen..

Jag hade tänkt att jag skulle skriva imorgon efter jag hade kommit hem igen men då var jag så trött att jag somnade typ på 1 sekund. Så då kan jag skriva idag det jag minns.
Igår åkte jag iväg till arbetsförmedlingen med beppo, det skulle öppna kl. 09.00 enligt beppo så vi var där då, men det öppnade kl. 10.00. Så vi varndrade iväg till McDonald's och  tog oss en McToast och en kaffe och pratade lite, nät vi väl kommer tillbaka till arbetsförmedlingen 09.50 så var det mycket folk där, helt sjukt vi kom in snabbt när dom låste upp dörrarna så vi hamnade inte sist i kön men inte först heller. Vi skulle dit ang. en utbildning, men jag kunde inte anmäla mig till den för jag har inte varit arbetslös tillräckligt länge! Hur tänker dom djävlarna, nu måste jag gå arbetslös tills november och pilla naveln, sen i november då kan jag söka utbildningen och inte vara säker på om dom kommer ha fler intag osv. för det är regeringen som bestämmer om landet behöver fler utbildade svetare, och i november kanske vi har ett överflöd av dom (vilket är väldigt otroligt) och då kommer jag inte få den utbildningen, så jag och beppo ska fundera ut något annat att göra åt saken.
Sen efter arbetsförmedlingen gick jag och beppo och satt oss i parken och pratade lite, sen drog vi hem till han käka och väntade på att Marcus Schönning skulle komma och hämta oss där, vi skulle till länsan och hämta deras "mini-krossar". Vi kom fram till länsar och vi körde lite sen spände vi fast dom på flaket och dro g vidare till Schönnings pappa och lämnade av hans kross där, sen vidare hem till beppo. Vi upptäckte att beppos motorfästen på krossen hade spruckit så peter kom ut ur garaget med svetsen i högsta hugg.
Till slut sitter jag på bussen mot falun och kommer fram till falun, jag går till BK Data. Där hälsar jag på Glenn Eriksson står och pratar med honom ett tag får en tom DVD-skiva och en med ett OS (Operativsystem), så jag vandrar hem till sara och installerar om 4 datorer sen somnade jag när jag skulle blogga.
Det var igår, inatt sov jag betydligt mycket mer och känner mig utvilad, jag ska hem strax och hjälpa pappa att bära lite av hannas saker (hon ska flytta) sen har jag inget mer planerat men antar att det blir FIFA'10 med grune!
hejs emilmalm

Kommentarer
Postat av: edda

haha och du hade inte tid att få en sladd? haha

2010-08-04 @ 23:18:26
URL: http://eddagoesamerica.blogg.se/
Postat av: emil

när var jag framme i falun? jo runt 17.30 så det var ju skit kul.... haha

2010-08-05 @ 00:34:00
URL: http://emilmalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0