God morgon sverige!

God morgon, eller ska man kalla den god? Ni ska få höra på vilket sätt jag vaknade idag, men först ska jag berätta att det har inte varit många minuters sömn inatt. Jag tittade på klockan 03.41 senast och jag somnade nog inte på säkert 40 minuter.


05.59 jag hör ett vrål utan dess like, det är den söta 1 åringen alexander som har ett vansinnet utbrott, det låter ungefär som att halva hans släkt har dött samma sekund och alla råkade ut för hjärtattack. Eller att 18 000 svenskar dör per dag för att det har pågått fruktansvärd hagelstorm i sjudagar i streck, haglen är två gånger större än golfbollar och du måste ha en tre cm tjock aluminiumplåt som paraply för att gå till affären på andra sidan vägen. Affärerna har skapat ett sk. "alimuminiumplåtsparkeringar" i butiken för att inte haglet ska krossa din skalle. Eller så har sverige precis fått en vulkan och det har varit ett utbrott så att solen inte kan lysa igenom det tjocka och tunga molnet av aska som ligger som ett oljeutsläpp i havet fast det ligget i atmosfären. Det låter helt enkelt som att jorden ska gå under vilken sekund som helst. Och när man väl tror att han ska sluta skrika så fortsätter han, för att han skulle bara fånga andan så att han kan skrika ännu mer! Jag nämnde det igår han går under täckmanteln "stormfemman" och idag slog han till, hans skrik skapade en stark fyra på rischterskalan helt galet vad han kan skrika, han är inte högre än två äpplen över havets yta men skapar ett sådant vrål så att man tror att trumhinnorna ska spricka på en sekund!
Nog om det, nu kanske jag ska säga vad jag ska göra idag!
Jag och min gode vän Beppo (Sebastian Bergsten) ska till arbetsförmedlingen och hänga på låset innan det öppnar för att vara först där och anmäla oss till en svetsarutbildning. Och jag hoppas för gudarna att det är värt att gå upp och hänga på låset, så att det inte är artontusen veckors kötid på utbilldningen, hade varit sjukt skönt att få komma in på en utbildning så att man inte går runt hemma som en pansionär som inte har något liv och spanar in grannarna 3 gånger i sekunden genom köksfönstret! Men nu har jag inte så mycket att skriva längre, ska försöka hoppa in i duschen, raka mig och göra mig iordning för en färd in mot borlänge och domnarvet och träffa min gode vän Beppo.
tröttare än tåget
det här är den sk. "stormfemman" i sin tröttaste form
hejs emilmalm

Kommentarer
Postat av: Henrik "Rödfärgs-Dräparn" Korvanen

Ungar som skriker lider direkt utav en psykisk sjukdom och måste skickas på ett bootcamp på något utav våra regementen så att dom lär sig att knipa käft. Barnskrik är detsamma som folkmord för mig. Precis lika hemskt. Tycker om Aluminiumplåtsparkeringen. Bra Idé

2010-08-02 @ 09:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0